Honda XR150L Forum banner

Lifan KPX 250

5.8K views 33 replies 7 participants last post by  philipdcloutier  
#1 ·
Topsnelheid van 70-75 MPH. Ik denk dat dit de motorfiets is die ik had moeten kopen.

#24 ·
ze gaan niet lang mee. De motoren zijn prima, maar de rest is zo'n beetje rommel. KLX250 of XT250 was misschien een betere optie geweest. .02
Ik rijd momenteel 2500 mijl per jaar en de KPX250 zou jarenlang meegaan met een garantie van 12.500 en over 4 jaar ben ik 70 jaar als ik nog kan rijden.
De KAW 350 S2 triple was mijn eerste motor en ik heb geluk dat ik nog leef na die waanzinnige powerband. Lichtelijk aangepast.
Dus geen behoefte aan snelheid tegenwoordig, ik moet hem gewoon kunnen oppakken. En de beestjes uit mijn glimlach halen. Oh ja, injectie zou fijn zijn.

#8 ·
Ga er niet van uit dat je mijn motivatie kent... dus ik zal het uitleggen. Als werktuigbouwkundig ingenieur die ook betrokken is geweest bij kwaliteitscontrole, met een paar decennia ervaring in de productie, als hobby 30 jaar motorfietsen (voornamelijk vintage), fabricage, enz., baseer ik het op mijn professionele ervaring en persoonlijke beoordelingen... dus het is geen 'perceptieprobleem'. Betaalbare onderdelen vind ik ook geen probleem.

De big bore kit die ik voor 100 dollar kocht, is spotgoedkoop. Toen hij aankwam, bekeek ik hem, nam ik metingen en was ik tevreden met de kwaliteit en installeerde hem.

Ik ga ook niet te veel betalen voor vermeende kwaliteit. Ik heb al heel wat van dit soort motoren gezien, de secundaire systemen zijn rommel en de materialen zijn erg van lage kwaliteit. Ik ben gevraagd om met een paar te helpen en het is altijd een nachtmerrie. Maar besteed je geld zoals je het goeddunkt, zoals gezegd, ik snap het. (y)

#9 ·
Het probleem met Chinese motoren is het gebrek aan dealerondersteuning. Dat zal de komende jaren veranderen. De dichtstbijzijnde Lifan-dealer is 50 mijl van mij vandaan. Ik heb een CF Moto-dealer dichtbij en die 450MT twin ziet eruit als een mooie commuter/touring/adventure motor. Als hij betrouwbaar is, zal hij goed verkopen in Noord-Amerika.

#31 ·
Het probleem met Chinese motoren is het gebrek aan dealerondersteuning. Dat zal de komende jaren veranderen. De dichtstbijzijnde Lifan-dealer is 50 mijl van mij verwijderd. Ik heb een CF Moto-dealer dichtbij en die 450MT twin ziet eruit als een mooie woon-werk/tour/avonturenmotor. Als hij betrouwbaar is, zal hij goed verkopen in Noord-Amerika.
Het magazijn is 12 minuten van me vandaan, een enorme selectie onderdelen en speelgoed en motoren zijn tot aan het dak opgestapeld. En ze zijn nog niet helemaal klaar.
Deze dealer is Canada's belangrijkste verkooppunt.
Ze verzenden hun producten eerst naar een vrachtwagenvervoerfaciliteit, dan kunt u ervoor kiezen om ze op te halen of te laten bezorgen tegen een vergoeding. Ik koos voor bezorging en montage, dus ik moest vele extra angstige dagen wachten. Net als bij Honda-dealers was het papierwerk, sleutels, helm op de weg. Grote glimlach.
Het kost gewoon meer tijd, maar de kosten zijn niet te verslaan.
Sommige dingen zoals de ketting en de twijfelachtige kwaliteit van lagers en/of vet, zou ik vervangen zodra de garantie afloopt of eerder. Maar tot nu toe indrukwekkende bouwkwaliteit in vergelijking met mijn XR150L of mijn Navi.

#10 · (Edited)
Ik kan me herinneren dat "Made in Japan" door Amerikaanse consumenten werd geĂŻnterpreteerd als "Goedkoop en rommelig". Nu betekent het in veel gevallen "Duur en goed gemaakt".
Ik heb onlangs een lichtgewicht verstelbare moersleutel gemaakt in Japan gekocht om op mijn fiets mee te nemen. Kostte een aardige duit.
www.amazon.com/150mm-Light-Weight-Adjustable-Wrench/dp/B00762IKB6
Lijkt van uitstekende kwaliteit te zijn. De bekken hebben nauwelijks speling.
China is het nieuwe Japan.
Er is hier vooroordeel aan het werk.
"Made in China" staat nu bijna synoniem voor "Goedkoop en rommelig".
"Goedkoop" en "Rommelig" worden zelf ook als bijna synoniem beschouwd.
Als het goedkoop is, dan moet het kennelijk rommelig zijn. Dat weet toch iedereen.
"Je krijgt waar je voor betaalt" wordt beschouwd als wijze raad. Eigenlijk is het onzin.
Als het duur is, dan moet het kennelijk goed gemaakt zijn. Dat weet toch iedereen.
Harley-jongens noemden Japanse motoren vroeger "rijstbranders". Misschien doen ze dat nog steeds. Ik weet het niet.
Sommige Chinese motoren zouden een betere reputatie hebben als ze duurder waren.

#11 ·
Nogmaals, nee. Het is ervaring uit de eerste hand met de motoren, 'vooroordelen' zijn niet mijn reden. Ik heb nooit commentaar geleverd op 'made in China', dus stop me geen woorden in de mond. Mijn XR en trail werden niet in Japan gemaakt. Ik werk in de vloeistoftechniek en we importeren veel uit Azië, gemaakt volgens onze specificaties. China is niet het 'nieuwe' Japan, de industriële ethiek is totaal anders. De Japanners bewezen zichzelf, heel snel, binnen 10 jaar, dat hun producten superieur waren aan de Britse en Amerikaanse tegenhangers (met betrekking tot de motorfiets- en elektronica-industrie). Ik heb mezelf vrij goed uitgelegd. En nee, ze zouden 'geen betere reputatie hebben', ffs, Ducati zeker niet, en ze zijn duur. Ik zou ook geen Royal Enfield kopen, ze zijn duurder en hebben allerlei QC-problemen. Hetzelfde met BMW's.

#15 · (Edited)
Ik heb aan ruim een dozijn gewerkt. Ja, ik heb er een gehad, heel kort. Ik heb er hier en daar een paar bereden. Zoals gezegd, de motoren zijn goed als je er goed voor zorgt. Alle secundaire dingen vallen uit elkaar. De bouten zijn van slechte kwaliteit en vriezen na een paar jaar gewoon vast in de schroefdraadgaten en strippen of breken meestal af. De rubberen onderdelen hebben de neiging om ZEER snel te verslechteren, binnen 2-3 jaar is het merkbaar, vooral als ze buiten staan. Mislukkingen van wiellagers, hangende remklauwen, roest, elektrische storingen (spoelen defect/ontstekingsboxen/corrosie van schakelaars).

Hoe vraag je je misschien af? Welnu, mijn enige echte hobby zijn mijn fietsen, en ik werk er veel aan en bouw/modificeer ze veel. Ik zal daar iets van uitlichten om te laten zien dat ik niet alleen een toetsenbordkrijger ben.
Mijn buren komen langs en hebben deze voor hun kinderen, of voor zichzelf en vragen of ik kan helpen, dus ja, ik doe wat ik kan als ze het vragen. Ik ben 'die kerel' in de buurt. De ene lifan die ik had, kocht ik eigenlijk voor ongeveer 150 dollar en het was gewoon... ruw. Het was pas een paar jaar oud. Ik ben ook dicht bij de lokale winkels en heb een goede relatie met hen, en zal af en toe helpen met oude spullen die binnenkomen, dus ik breng ook wat beperkte tijd door in de reparatiegebieden en zie deze dingen steeds weer voor service.

Dan, dit is wat ik thuis doe, alleen zodat je niet denkt dat ik zit te bluffen. Ja, ik heb de meest ondersteunende vrouw ter wereld, vooral omdat ik momenteel 14 fietsen op de weg heb (niet allemaal vintage).

de 78 RD400E van mijn vriend Matt bij mij thuis wordt gebouwd:

Image

Hieronder staat een handgebouwd 4130-frame dat ik heb ontworpen, en ik doe AL mijn eigen werk, inclusief krukasrevisies.

Image

25 jaar geleden bij Deals Gap, (niet de mijne) maar een doorgebrande koppakking in #2 op deze GT380 veroorzaakte problemen, opgelost op de parkeerplaats.

Image

Vorige week tijdens de lunch op het werk een waternek van de grond af gemaakt op een handmatige Bridgeport op het werk:

Image

voor deze fiets die ik in 2004 heb gebouwd om de koelvloeistofleidingen om te leiden naar een betere configuratie.

Image

dit is mijn '67 'wegwerp goedkope Japanse rommel' fiets, een Yamaha YL1E. 100cc twin. Deze fiets is nu 57 jaar oud en is gebouwd volgens een veel hogere kwaliteitsstandaard dan alle huidige goedkope lifans, enz. Afgezien van de zitting en banden, ketting, enz., is alles mechanisch origineel. Ja, ik rijd regelmatig op al mijn fietsen.

Image

Dus 'low cost' en 'goedkoop gemaakt' zijn 2 heel verschillende dingen. Alles wat ik hierboven heb, is meer dan 40 jaar oud en is 'low cost' gebouwd, maar niets ervan is 'goedkoop gemaakt' en het feit dat ze al meer dan 40 jaar bestaan, toont de kwaliteit aan. Het gebrek aan waarde is echt waar ik me op concentreer. Als je je handen in genoeg mechanische items steekt, wordt het heel duidelijk wat rotzooi is en wat niet, ongeacht de kosten.

Om dat te bewijzen, hier is een set gloednieuwe RD350-cilinders die worden gereproduceerd in China, die van lage kosten maar van zeer goede kwaliteit zijn, die ik op mijn 72 Yamaha heb gezet:

Image

dit is de fiets waar ze op zitten. Dus, geen 'vooroordeel' of 'racisme', alleen beoordeling. Als ik die onderdelen op DEZE fiets vertrouw, zou dat overtuigend genoeg moeten zijn.
Image

Ik wens je echt het allerbeste en hoop dat je mijn waarschuwing ter harte neemt. Zelfs een gebruikte XT250 of TW200 of srf230 of... iets, is geld dat beter besteed is. Heck, oude KLR650's zijn spotgoedkoop gebruikt en gaan voor altijd mee. Ze kunnen tenminste worden onderhouden. Als er iets misgaat met de Lifans & gerelateerde dingen, enz., zijn de levertijden van onderdelen erg, erg lang, als ze ze kunnen krijgen, en ALS je een winkel kunt vinden die bereid is er iets aan te doen. .02

#23 ·
Ik heb aan ruim een dozijn gewerkt. Ja, ik heb er een gehad, heel kort. Ik heb er een paar hier en daar bereden. Zoals gezegd, de motoren zijn goed als je er goed voor zorgt. Alle secundaire dingen vallen uit elkaar. De bouten zijn van slechte kwaliteit en vriezen na een paar jaar gewoon vast in de schroefdraadgaten en strippen of breken meestal af. De rubberen onderdelen hebben de neiging om ZEER snel te verslechteren, binnen 2-3 jaar is het merkbaar, vooral als ze buiten staan. Lagerfouten, hangende remklauwen, roest, elektrische storingen (bobinefouten/ontstekingsboxen/schakelaarcorrosie).

Hoe vraag je je misschien af? Welnu, mijn enige echte hobby zijn mijn fietsen, en ik werk er veel aan en bouw/modificeer ze veel. Ik zal daar iets van uitlichten om te laten zien dat ik niet alleen een toetsenbordkrijger ben.
Mijn buren komen langs en hebben deze voor hun kinderen of zichzelf en vragen of ik kan helpen, dus ja, ik doe wat ik kan als ze het vragen. Ik ben 'die kerel' in de buurt. De ene lifan die ik had, kocht ik eigenlijk voor ongeveer 150 dollar en het was gewoon... ruw. Het was pas een paar jaar oud. Ik ben ook dicht bij de lokale winkels en heb een goede relatie met hen, en zal af en toe helpen met oude spullen die binnenkomen, dus ik breng ook wat beperkte tijd door in de reparatiegebieden en zie deze dingen keer op keer voor service.

Dan, dit is wat ik thuis doe, alleen zodat je niet denkt dat ik onzin verkoop. Ja, ik heb de meest ondersteunende vrouw ter wereld, vooral omdat ik momenteel 14 fietsen op de weg heb (niet allemaal oldtimers)

De 78 RD400E van mijn vriend Matt bij mij thuis in aanbouw:

Image

Hieronder staat een handgemaakt 4130-frame dat ik heb ontworpen, en ik doe AL mijn eigen werk, inclusief krukasrevisies.

Image

25 jaar geleden bij Deals Gap (niet de mijne), maar een doorgebrande koppakking in #2 op deze GT380 veroorzaakte problemen, opgelost op de parkeerplaats.

Image

Vorige week tijdens de lunch op het werk, maakte ik een waterhals van scratch op een handmatige Bridgeport op het werk:

Image

Voor deze fiets die ik in 2004 bouwde om de koelvloeistofleidingen om te leiden naar een betere configuratie.

Image

dit is mijn '67 'wegwerp goedkope Japanse rommel'-fiets, een Yamaha YL1E. 100cc twin. Deze fiets, nu 57 jaar oud, is gebouwd volgens een veel hogere kwaliteitsstandaard dan alle huidige goedkope lifans, enz. Afgezien van de zitting en banden, ketting, enz., is alles mechanisch origineel. Ja, ik rijd regelmatig op al mijn fietsen.

Image

Dus 'goedkoop' en 'goedkoop gemaakt' zijn twee heel verschillende dingen. Alles wat ik hierboven heb, is meer dan 40 jaar oud en is 'goedkoop' gebouwd, maar niets ervan is 'goedkoop gemaakt' en het feit dat ze al meer dan 40 jaar bestaan, toont de kwaliteit aan. Het gebrek aan waarde is waar ik me echt op concentreer. Je krijgt je handen in genoeg mechanische items, het wordt heel duidelijk wat rotzooi is en wat niet, ongeacht de kosten.

Om dat te bewijzen, hier een set gloednieuwe RD350-cilinders die worden gereproduceerd, in China, die van lage kosten maar van zeer goede kwaliteit zijn die ik op mijn 72 Yamaha heb gezet:

Image

dit is de fiets waar ze op zitten. Dus, geen 'vooroordeel' of 'racisme', alleen beoordeling. Als ik die onderdelen op DEZE fiets vertrouw, zou dat overtuigend genoeg moeten zijn.
Image

Ik wens je echt het allerbeste en hoop dat je mijn waarschuwing ter harte neemt. Zelfs een gebruikte XT250 of TW200 of srf230 of... iets, is beter besteed geld. Heck, oude KLR650's zijn spotgoedkoop gebruikt en gaan eeuwig mee. Ze kunnen tenminste worden onderhouden. Als er iets misgaat met de Lifans & gerelateerde dingen, enz., zijn de levertijden van onderdelen erg, erg lang, als ze ze kunnen krijgen, en ALS je een winkel kunt vinden die bereid is er iets aan te doen. .02
Ironisch genoeg kun je geen gebruikte TW 200 of XT250 vinden die goedkoper is dan een nieuwe XR150. Het probleem is niet de XR, het probleem is weten wat je koopt. De XR is perfect voor wat het is, net als mijn Harley en KTM. Alle fietsen die ik bezit, worden anders gebruikt en ik heb ze om verschillende redenen gekocht.

• Like
Reactions: philipdcloutier
#17 ·
Top snelheid van 70-75 MPH. Ik denk dat dit de motorfiets is die ik had moeten kopen.
Een XR 150L kopen en meer dan 55 mph verwachten is niet realistisch. Persoonlijk zou ik voor een dual sport motorfiets die ik meer dan 70 mph wil doen, niet minder dan een 450 nemen. Sommige instap dual sport motoren kunnen 75 doen, maar dat betekent niet dat ze dat regelmatig zouden moeten doen. Je zult veel klepafstellingen moeten doen als je dat doet. Als ik 75+ mph wil gaan, heb ik daar andere motoren voor. De XR is een beginnersmotor of een ervaren rijder die op zoek is naar een goedkope, eenvoudige trailmotor.

• Like
Reactions: philipdcloutier
#22 ·
Het juiste aantal fietsen is één meer dan je hebt. Vrouw testte mijn XR150L. Misschien nog een. Haar normale rit is een 2016 Harley Softail Slim 103.

#25 ·
Top snelheid van 70-75MPH. Ik denk dat dit de motorfiets is die ik had moeten kopen.
Ik heb geen fout gemaakt door de XR150L te kopen, het was de beste keuze op dat moment. Maar ja, het is tijd om de nog betere KPX250 te kopen. Mooie verbeteringen.
Met 20 pk zou het nu 75 mph moeten halen.
Perfect, want ik woon in een landelijke omgeving van meestal 50 mph, maar iedereen doet 60+.
Die snelheid is de topsnelheid van de XR150L.
De KPX250 zou ik een paar afritten op de snelweg kunnen springen en mijn snelweg heeft een brug die een snelkoppeling is voor mij naar de winkel van 6 mijl enkele reis.

#26 ·
Jongens, zowel de XR150L als de KPX250-fietsen zijn Chinese onderdelen, de kwaliteit van de KPX250 lijkt hetzelfde te zijn, tenminste het model 2024/2025. De vorige modellen zien er goedkoper uit dan de nieuwe en de XR150L ziet er beter gebouwd uit dan het oude model. Een andere factor is dat de KPX250 een betere garantie heeft, mijn XR150L had maar 1 jaar. Mijn belangrijkste interesse is meer snelheid en bijna 67, de verdomde fiets oppakken.
Mijn fietsen: 2010 GL1800 aan de dark-side, 2001 GL1800 geel, XR150L, Honda Navi 109cc, 1987 230 suzuki 4Ă—2, 1970 GTO CONVERTIBLE 400 BB auto 1/2 miljoen mijl brandstofverslindend beest.

#28 ·
Dus de KPX250 arriveerde op 14 december, gemonteerd en afgeleverd aan mijn deur voor $4800 Canadese dollars, in perfecte staat, klaar om te rijden, klein probleem is dat mijn verzekeringsagent nog geen vermelding voor deze dual-sport heeft gevonden. Ik heb sindsdien veel foto's verstrekt van alle labels, vin, platen, het heeft zelfs een gravure op de balhoofdbuis. En een qr-code op de motor. In Canada hebben we een verzekering nodig voordat we een motorfiets kunnen registreren en een plaat kunnen aanbrengen, dus vastzitten als Chuck die wacht. Mijn grootste zorg is de zithoogte. Ik heb geconstateerd dat ik mogelijk een lager gat in de onderste draaibevestiging moet boren, het kan wat trimmen vereisen om volledige beweging mogelijk te maken, de bovenste schokdemperbevestiging kan ook wat ruimte bieden om de bout hoger in zijn beugel te plaatsen, zo niet, enkele kleine aanpassingen aan deze bovenste beugelbevestiging. Het verlagen van de voorvorken met stuurverhogers zal ook helpen. Nu heb ik alleen nog mijn plateauzolen uit de jaren 70 nodig met de psychedelische voeringen om mijn voeten op tarra firma te zetten. Maar serieus, ik heb laarzen of schoenen met dikke zolen nodig, laat me weten of je zo'n product hebt gezien.

#29 ·
Ik heb er nog geen besteld, maar ik kom dichterbij. Overweeg het zelf te monteren. Zag een paar YouTube-video's en ik denk dat ik het zou kunnen doen. Ik ben 6 voet lang en mijn binnenbeenlengte is 32 inch. De zithoogte die groter is dan mijn binnenbeenlengte, baart me een beetje zorgen. Ik zou waarschijnlijk mijn lokale afdeling motorvoertuigen moeten vragen of er problemen zouden zijn met de registratie. In mijn staat is ook een verzekering vereist voor registratie. Ik ga mijn huidige verzekeraar, Progressive, vragen of ze de KPX250 kunnen verzekeren. Ik zou alle eendjes op een rij moeten zetten voordat ik de trekker overhaal.

www.amazon.com/Dr-Martens-Womens-Polished-Smooth/dp/B00BC3VDJG/

www.amazon.com/New-Rock-TANK083-C1-Platform-Military/dp/B09XVGZSK4/?th=1

Ik gok dat je lid gaat worden van een forum dat gewijd is aan de KPX250. Laat een kruimel achter zodat ik het kan vinden.

#30 ·
Ik heb er nog geen besteld, maar ik kom dichterbij. Overweeg het zelf te monteren. Ik heb een paar YouTube-video's bekeken en ik denk dat ik het zou kunnen doen. Ik ben 6 voet lang en mijn binnenbeenlengte is 32 inch. De zithoogte die groter is dan mijn binnenbeenlengte, baart me een beetje zorgen. Ik zou waarschijnlijk mijn lokale afdeling motorvoertuigen moeten vragen of er problemen zouden zijn met de registratie. In mijn staat is ook een verzekering vereist voor registratie. Ik ga mijn huidige verzekeraar, Progressive, vragen of ze de KPX250 kunnen verzekeren. Ik zou alle eendjes op een rij moeten hebben voordat ik de trekker overhaal.

www.amazon.com/Dr-Martens-Womens-Polished-Smooth/dp/B00BC3VDJG/

www.amazon.com/New-Rock-TANK083-C1-Platform-Military/dp/B09XVGZSK4/?th=1

Ik gok dat je lid gaat worden van een forum dat gewijd is aan de KPX250. Laat een kruimel achter zodat ik het kan vinden.
Ja, sommigen gebruiken Progressive. Ik heb er met succes over gehoord. Persoonlijk twee dagen en geen reactie van mijn makelaar met de oké. Maar lees net de regels en wetten voor in Ontario gebouwde motorfietsen of aangepaste mods. Er kan een premie aan de polis verbonden zijn. Lifan verklaarde dat ze voldoen aan de FMVSS- en Transport Canada- en EPA-voorschriften. De KPX250 heeft meer veiligheidsvoorzieningen dan mijn Honda XR150L of mijn Honda Navi. Ik neem aan dat ik de eerste persoon moet zijn die probeert de KPX250 in Ontario te registreren en te voorzien van een kenteken. Misschien is het over 50 jaar als een zeldzame Ford Cobra of zoals mijn 1970 GTO Convertible. Ik ben er zeker van dat de fiets nog steeds zal rijden lang nadat ik ben gestorven. Ik gebruik momenteel ook Facebook KPX250 om inzicht te krijgen in tips en trucs, mods en algemene feedback.